Nu vă lăsați păcăliți de faptul că au un singur motor și elice. Dacă sunteţi piloţi, aţi auzit cu siguranţă aceste mituri despre avioanele de mici dimensiuni…
1) Sunt incomode
Din afară, avioanele mici pot părea mici… dar s-ar putea să fie mai mult spațiu în interior decât credeţi! În funcție de tipul de avion cu care zburați, veți fi surprinşi să constataţi că aveţi mult mai mult spațiu decât într-un avion obişnuit.
2) Sunt nesigure
Chiar și cele mai mici avioane nu sunt în mod inerent nesigure. Respectarea reglementărilor privind întreținerea, combinată cu competența pilotului și capaitatea acestuia de a lua decizii, influenţează în mod cât se poate de semnificativ siguranța zborului. Unora dintre piloți le place să spună că se simt mai amenințați conducând pe autostradă către aeroport decât stând în interiorul avionului.
3) Sunt scumpe
În funcție de vechime, tip și ore, un avion cu 4 locuri poate costa la fel sau chiar mai puțin decât o mașină
4) Zborurile charter sunt întotdeauna mai scumpe
Dacă aveți un grup care se îndreaptă către aceeași destinație, s-ar putea să fiți surprinşi să aflați că închirierea unei aeronave private vă poate ajuta să economisiţi bani în comparație cu biletele de avion individuale. În plus, zborul funcționează conform programului întregului grup!
5) Sunt întotdeauna vechi
Da, majoritatea aeronavelor mici cu piston au fost produse între 1960-1980, dar asta nu înseamnă că nu există pe piaţă avioane noi. CubCrafters Carbon Cub SS este una dintre cele mai vândute versiuni re-vizuite ale Piper Cub de pe piață. Materialele, motoarele și afișajele din cockpit au preluat conceptul Cub din 1938 și l-au îmbinat cu tehnologia modernă.
6) Nu pot zbura peste munți
Altitudinile de mare densitate nu opresc avioanele mici. În multe aeroporturi montane, veți găsi avioane ușoare care au fost special concepute pentru a face față terenurilor înalte.
7) Nu pot încăpea şi bagajele, şi pasagerii
Sarcina utilă și raza de acțiune sunt factori limitatori atât pentru avioanele de linie, cât și pentru avioanele mici. Cu toate acestea, aţi fi surprinşi de cât de multă greutate poate suporta un avion mic. Din acest motiv, planificarea greutății și echilibrului este ceva în care fiecare pilot devine expert.
8) Avioanele mici nu pot zbura pe vreme rea
În general, dacă un avion mic nu poate zbura din cauza vremii, nici unul mare nu poate. Indiferent de dimensiune, piloții trebuie să evite să zboare prin furtuni, turbulențe severe și vânt puternic. La fel ca aeronavele mai mari, unele avioane mici sunt echipate să zboare prin condiții de îngheţ. Și, de obicei, pot decola și ateriza cu plafoane joase și vizibilitate slabă.
9) Nu pot zbura foarte sus
Credeţi că într-un avion mic veţi zbura până la maximum o mie de metri? Încercați până la 5.000 de metri într-un C172S sau 8.000 de metri într-un Cirrus SR22T!
10) Sunt lente
Doar pentru că nu zburați ca avioane rapide, nu înseamnă că zburați „încet”. Adăugați cozile de la check-in, de la controlul securităţii, întârzierile companiilor aeriene și escalele, iar călătoria dvs. ar putea fi mult mai rapidă cu un avion mic.
Dacă vreţi să vă convingeţi de toate acestea, încercaţi un zbor de initiere cu avionul, cu un pasager în spate. Trei oameni vor privi înălţimile şi se vor bucura de cele mai frumoase panorame de la bordul unui avion Piper PA 28 Cherokee, pe care veţi învăţa sa îl pilotaţi timp de 20 sau 30 de minute.