O drujba cu lant reglat corespunzator va face ca sarcina de taiere sa fie mai putin obositoare si mai grea, deoarece drujba isi va putea obtine toata puterea si va functiona intotdeauna cu performante optime. Urmareste si urmeaza pasii de mai jos daca vrei sa iti achizitionezi o drujba pe benzina Micul Padurar si sa o intretii in mod intelept.

Pasi de urmat pentru o intretinere buna

– De fiecare data cand luam drujba cu lant, trebuie sa verificam tensiunea lantului. Acest lucru va face taierea mai eficienta si mai sigura. Vom sti ca lantul nostru este strans atunci cand este atasat de sabie si il putem muta cu usurinta cu mana.

– Daca lantul este slabit sau prea strans, vom trece la reglarea acestuia. Pentru a face acest lucru, trebuie sa slabim suruburile care tin capacul franei si sa rotim surubul intinzator in sensul acelor de ceasornic pentru a strange si in sens invers acelor de ceasornic pentru a slabi.

– Un alt aspect de luat in considerare la inceperea lucrului este lubrifierea lantului, deoarece acesta trebuie lubrifiat in mod constant pentru a evita temperaturile excesive intre lant si bara. Trebuie sa verificam daca lantul se lubrifiaza atunci cand lucram. Pentru a face acest lucru vom aseza motofierastraul pe o baza clara, de preferat alba, iar cu bara usor despartita de sol, vom da putere ferastraului, facand lantul sa se roteasca energic. Procedand astfel, pe sol va aparea un semn de stropi de ulei daca lantul este lubrifiat corespunzator. In caz contrar vom trece la inspectarea sistemului de ungere pentru functionarea corecta.

– Pentru a curata sistemul de lubrifiere, vom scoate lantul si vom trece la inspectarea canalelor de lubrifiere din fanta barei de ghidare. Daca acestea sunt murdare, trebuie sa le curatam pentru a facilita fluiditatea uleiului. Vom trece in revista si partea din spate a ambreiajului, care este cea care roteste pinionul care actioneaza direct asupra pompei autolubrifiante. Aceasta zona tinde sa se murdareasca foarte usor, deoarece tinde sa acumuleze rumegus cu ulei, ceea ce face ca pompa sa functioneze prost. Odata ce totul este gata, vom repeta procesul si lantul ar trebui sa fie uns corect. Daca nu este cazul, contactati un specialist.

– Filtrul de aer este o parte a drujbei pe care trebuie sa o pastram intotdeauna in stare perfecta, deoarece este responsabil pentru prevenirea patrunderii particulelor care deterioreaza incetul cu incetul motorul. Pentru a evita acest lucru, ne vom curata filtrul scuturandu-l si sufland cu aer comprimat daca avem mijloace. Daca filtrul este deja prea murdar sau in stare proasta, va trebui sa-l inlocuiesti cu unul nou.

 

– O alta sarcina care trebuie efectuata periodic este ascutirea lantului. Acest lucru se poate face in diferite moduri. Cele mai frecvente sunt cele manuale folosind o pila sau cu un ascutitor electric. Ambele moduri sunt la fel de eficiente, dar va fi intotdeauna mai convenabil, mai rapid si mai precis sa o faci cu masina. Pentru a face acest lucru, trebuie sa ascuti partea din fata a fiecarui dinte, respectand unghiul si directia acestuia. Miscarea trebuie sa fie intotdeauna din interior spre exterior si niciodata din exterior spre interior, deoarece vom pierde marginea.

Deci, in concluzie, cu acesti pasi mici si simpli, vom obtine o viata mai lunga pentru drujba nosatra pe benzina si ne vom face munca mai confortabila si mai productiva.