Astazi va explicam cum sa pictati jantele masinii cu vopsea spray. Va sfatuim sa mergeti la un profesionist .

Jantele sunt, fara indoiala, unul dintre cele mai vizibile elemente din masina. Dar, in timp, ele pot arata uzate sau deteriorate, oferind masinii un aspect neplacut. Vopsirea lor este o optiune pentru cei care doresc sa personalizeze jantele masinii sau sa-i dea un aspect mai atractiv. Cel mai practic mod de a picta jantele este utilizarea unui spray.

Acest lucru le ofera un finisaj adecvat si este foarte usor de manevrat. Este indicat sa mergi la un profesionist pentru a te ajuta mai ales daca se dovedeste a fi prima data cand pictezi jantele. Atunci cand jantele au un aspect neplacut, poti apela la serviciile de vopsit jante.

  1. Desfa rotile

Acest pas este optional, dar recomandat. Poate fi omis, desi daca se doreste un finisaj mult mai lustruit, cel mai bine este sa desfaci jantele. Scopul este de a separa janta de anvelopa pentru a o vopsi mai bine. Sarcina are o anumita complexitate. De aceea, este recomandabil sa profitati de schimbarea jantelor, astfel incat in atelierul propriu-zis sa indeparteze cauciucul.

Daca nu este posibil, nu se intampla nimic. Jantele pot fi vopsite oricum, fara a dezasambla anvelopa. In acest caz, este suficient sa-l acoperiti complet cu banda.

  1. Curatati si uscati bine anvelopa

Acesta este un pas foarte important, deoarece o buna parte a procesului depinde de acesta. Curatarea jantei inseamna indepartarea prafului sau a reziduurilor de murdarie pe care le-ar putea avea. Mai presus de toate, indepartati toata grasimea. Aceasta lucrare se poate face cu apa, sapun si un burete. Cu toate acestea, daca suprafata este foarte murdara, este probabil cel mai bine sa folositi un detergent de grasime si un decontaminant feric.

Cele doua sunt usor de gasit pe piata. Important este sa tineti cont de faptul ca curatarea este scrupuloasa. Odata ce anvelopa este bine curatata, urmatorul lucru este sa se usuce cu o carpa textila absorbanta. Este normal ca o carpa sa fie utilizata, dar aceasta poate fi inlocuita cu un alt material care, in orice caz, garanteaza uscarea.

  1. Slefuiti suprafata

Scopul slefuirii este de a lasa suprafata jantei cat mai neteda posibil. Incepe cu un smirghel puternic si apoi foloseste unul mai fin. Pasii de urmat sunt acestia:

  • Slefuirea initiala. Se poate folosi un smirghel sau, daca este posibil, un polizor electric. Ceea ce se cauta este minimizarea zgarieturilor, si a tuturor neregulilor.
  • Slefuire pentru lustruire. Pasul anterior trebuie completat cu o noua slefuire, de data aceasta cu un smirghel P320. In acest caz, este o chestiune de lustruire temeinica a suprafetei. In acest pas, ca si in cel precedent, este important sa nu neglijam locurile de acces dificil.
  • Curatati ramasitele de slefuire. Se foloseste o carpa uscata si idealul este sa nu existe resturi.
  1. Aplica grund

Grundul este un produs care se aplica pe piesa pentru a facilita aderenta. Tachelajul este, pe de alta parte, produsul care este aplicat pentru a izola piesa si pentru a servi ca suport pentru stratul ulterior de vopsea.

Informatii interesante despre jante

Durata de viata a unei jante depinde in intregime de sofer si de cat de atent este acesta atunci cand evita pericolele pe drum. Un sofer ar trebui sa-si verifice jantele din cand in cand pentru a verifica daca exista deformari sau coroziune extinsa.

Durata de viata poate varia de la janta la janta, in functie de materialele utilizate si, de obicei, jantele nu pot fi reparate daca coroziunea a devenit prea grava. Jantele devin mai slabe in timp, deoarece praful si murdaria provoaca ruginirea jantelor , ceea ce poate duce la crapare sau deteriorarea unei anvelope.

Jantele se pot deteriora, in special de catre conducatorii mai spontani, care prefera sa-si loveasca jantele in borduri de beton sau sa loveasca fiecare groapa imaginabila. Aceste pericole pot duce la fisurarea jantelor, pe care oricine nu poate conduce.

Nu conteaza daca o janta este indoita sau zgariata, deoarece exista ateliere de reparatii capabile sa rezolve problema.

Cand o janta este forjata, inseamna ca o bucata de metal este luata si frezata in forma unei roti. Pe de alta parte, o turnare este atunci cand metalul este fortat intr-o matrita si lasat sa se raceasca in forma jantei dorite.

O turnare este modul in care sunt realizate majoritatea jantelor, datorita capacitatii sale de a le produce in masa, dar pretul este egal cu calitatea. Jantele forjate sunt mai robuste, dar costul este evident in munca depusa la realizarea lor.

Praful de frana si aschii de metal de la rotor se pot acumula pe jantele dvs. Aceste materiale pot coroda metalul jantelor dvs., ceea ce duce la o inlocuire costisitoare sau o reparatie costisitoare.

Curatarea frecventa a acestora cu un burete si un agent de curatare a jantei va ajuta la protejarea lor si la indepartarea tuturor materialelor urate care aleg sa se aduna acolo. Exista o varietate de produse pe care le puteti folosi, cum ar fi argila de curatare a rotilor sau un detergent lichid. Exista, de asemenea, lacuri disponibile pentru a le oferi acel plus de stralucire.