Gama de reductoare pe care o ofera astazi diversi producatori contine reductoarele coaxiale, reductoare pendulare, reductoare ortogonale din aluminiu si fonta, precum si reductoare melcate sau cu surub. Exista, astfel, o gama larga si calitativa de reductoare si articole alese manual pentru a satisface nevoile clientilor, oricare ar fi preferintele sau nevoile acestora.

Cu toate acestea, nu toate aceste reductoare sunt la fel, nu toate au aceleasi caracteristici si nu folosesc toate pentru acelasi scop. Mai jos vei regasi cateva informatii esentiale despre ceea ce inseamna reductorul cu pendul pentru a intelege care este utilizarea acestuia.

Reductoarele pendulare sunt reductoare din aluminiu si fonta, proiectate pentru aplicatii cu benzi transportoare utilizate in multe sectoare industriale. Acestea garanteaza performante maxime. Si asta, indiferent de mediu si de conditiile de munca.

Reductoarele pendulare ale unui angrenaj DPs sunt special concepute pentru a fi instalate direct pe arborele masinii de actionare. Acestea sunt folosite si atunci cand nu este posibil sa se pregateasca un bas care sa permita fixarea reductorului. Acest tip de reductor este suspendat de arborele masinii, suportul sau fiind arborele gol al reductorului pendul insusi.

Pentru realizarea acestui ansamblu, este esential sa se instaleze un brat de tensionare, a carui functie este de a amortiza startul transmisiei pe arborele de intrare in general al scripetelor, ceea ce face posibila mentinerea constanta a tensiunii transmisiei. Reductorul pendular este echipat cu dispozitive pregatite doar sa insurubeze dispozitivul de tensionare la reductor, precum si la masina.

Reductoarele pendulare ale unui angrenaj DPs sunt fabricate cu un angrenaj de dimensiuni 15, 25 si 30, osciland arborii goali de la 25 mm pana la 45 mm. Sunt produse, in general, rapoartele 1/6 si 1/8, cu exceptia marimii DPS-30, care este fabricata numai in 1/8. Acest model poate incorpora si un sistem de non-returnare.

Reductoarele pendulare de viteza din seria DPS constau intr-un tren de transmisie (DP-15 si DP-25). Carcasele lor sunt construite din fonta gri GG-25 pentru toate dimensiunile cutiei de viteze, ceea ce le confera un comportament exceptional impotriva oboselii, vibratiilor sau orice alta problema imposibil de evitat in timpul asamblarii.

Arborii goi de iesire sunt din otel F-1140, iar arborii goi de intrare din otel F-1540, cimentati (duritate 58-60 Rockwell C).

In ceea ce priveste marimile DP-15 si DP-25, restul angrenajelor sunt construite din otel F-1270. Flancurile dintilor ansamblului angrenajului sunt macinate conform 6 DIN 3962, ceea ce inseamna ca cutia de viteze ofera o eficienta ridicata si un zgomot redus.

Etansarile in butadien nitril conform DIN 3760, macinarile de inalta calitate si finisajul cu imprimare EPOXI (doua componente) si lac monostrat de culoare gri (RAL 7672), fac din acest reductor cel mai competitiv de pe piata.

Ungerea acestui tip de reductor este permanenta si este incorporata din fabrica, cu uleiuri rafinate de inalta calitate suplimentate cu produse antioxidante si anti-uzura, agenti de protectie pentru fier, cupru si aliaje si un nivel de calitate CLP DIN 51517-3, FZG nivel 12, AP GL-4, USS 224, AGMA 250 – 04. Acest tip de reductoare nu necesita nicio intretinere, dat fiind ca sunt prevazute de la bun inceput cu ungere permanenta.

Exemplu de caracteristici ale unui reductor pendular

Reductoarele de turatie pendulare din seria DP sunt proiectate pentru a fi instalate direct pe axa masinii care trebuie actionata. De asemenea, acestea sunt adesea folosite in cazurile in care optiunea de a pregati o baza pentru a sustine prinderea reductorului nu este posibila. Acest tip de reductoare pendulare atarna de axa masinii, suportul lor fiind arborele gol al reductorului de tip pendular.

Pentru a efectua asamblarea reductoarelor de pendul, ansamblul anterior este total necesar, asamblarea unui brat de tensionare care amortizeaza startul transmisiei de intrare, in mod normal scripete, care mentine constant tensiunea transmisiei. Reductorul are cateva robinete pregatite pentru a  insuruba dispozitivul de tensionare atat la reductor, cat si la masina. Toate informatiile despre acest produs pot fi gasite in accesorii.

Reductoarele pendulare din seria DP sunt fabricate cu doua roti dintate, dimensiunile 40 – 45 – 50 si 60 cu trenuri duble.

Osciland arborii de iesire de la 40 mm la 70 mm. Este fabricat in rapoarte 1/10, 1/15 si 1/20 si putem monta sisteme de intoarcere pe toate.

Reductoarele de viteza din seria DP sunt alcatuite din doua trenuri de viteze.

Carcasele sunt fabricate din fonta GG-25 pentru toate dimensiunile reductorului, ceea ce ii confera un comportament imbatabil la oboseala, vibratii sau orice alt tip de regres pe care nu il putem evita in timpul asamblarii.

Arborii de iesire tubulari sunt din otel F-1140, iar arborii de intrare sunt din otel F-1540 intarit cu carcasa (duritate 58-60 Rockwell C).

Pentru modelele DP-40, DP-45, DP-50 si DP-60 din otel F-1540 si F-1550. Toate aceste seturi de unelte au macinat, in calitate 6 DIN 3962, flancurile dintilor; ceea ce confera reductorului performante ridicate si un nivel redus de zgomot.

Cu garniturile NITRILE BUTADIENO conform DIN 3760, rulmenti de inalta calitate si un finisaj cu grund EPOXY (doua componente) si un finisaj MONOCOAT ENAMEL (doua componente) in gri (RAL 7672), rezulta cel mai competitiv reductor de pe piata. .