Pentru ca piata globala si cea a intreprinderilor sa functioneze intr-un mod reglementat, trebuie sa se acorde anumite controale. Este singura modalitate de a mentine si garanta anumite standarde de calitate in industrii. Certificarile ISO indeplinesc exact multe dintre aceste functii: calitate, management de mediu, securitatea informatiei,…
Ce sunt certificarile ISO?
Certificatele ISO (Organizatia Internationala de Standardizare) sunt documente care dovedesc ca o anumita companie respecta un standard ISO.
Un standard ISO este un document de aplicare voluntara de catre o companie care contine specificatii tehnice bazate pe rezultatele experientei si dezvoltarii tehnologice. Aceste standarde garanteaza ca sunt indeplinite nivelurile de calitate si siguranta care sunt in conformitate cu cerintele clientilor si care permit oricarei companii sa se pozitioneze mai bine pe piata, constituind, la randul sau, o sursa importanta de informatii pentru profesionistii oricarei activitati economice.
Obtinerea unei certificari ISO (in oricare dintre standardele sale) certifica faptul ca compania sau profesionistul care o detine respecta standardele, in produsele sau serviciile sale, de calitate, transparenta, eficienta si siguranta.
De ce sunt ele importante?
Acestea au o importanta reala, deoarece arata ca o companie este atat competenta, cat si de incredere (si stim deja ca, in prezent, a fi de incredere este una dintre bazele succesului in lumea afacerilor). In plus, imbunatateste nivelul de securitate de pe piete, ceea ce il face un avantaj competitiv pentru cei care il detin, in ceea ce priveste concurenta lor.
Perceptia clientilor se imbunatateste, de asemenea, in mod obiectiv, deoarece acestia vad ca experienta lor de cumparaturi a crescut. Retine ca aceste reguli sunt foarte orientate catre client, ceea ce face ca organizatia sau afacerea sa se concentreze pe cunoasterea, acoperirea si anticiparea nevoilor lor.
Pe plan intern, procesele sunt, de asemenea, optimizate, ceea ce duce la realizarea unor strategii mai puternice care vor conduce afacerea spre atingerea unor noi obiective.
Care sunt avantajele certificarilor ISO si cum le descriem?
Din ce in ce mai multe companii achizitioneaza certificarea diferitelor sisteme de management, deoarece acestea ofera beneficii multiple. In plus fata de cele mentionate mai sus, putem evidentia:
- Imbunatateste imaginea de brand si reputatiacompaniei la toate nivelurile.
- Creste productivitatea, fiind capabil sa-si concentreze eforturile asupra inovarii si imbunatatirilor continue.
- Procesul de luare a deciziilor devine mai usor.
- Imbunatatirea increderiidetermina cresterea volumului de afaceri.
- Imbunatatiri la nivel organizational si structuralal companiei.
- Deschide usa pietei internationale.
- Informatiile circula cu usurinta, imbunatatind comunicarea interna a echipelor.
- Creste pozitionareain ceea ce priveste concurenta, cresterea vanzarilor si castigarea unei cote de piata mai mari – un mare avantaj competitiv.
- Satisfactia clientilor creste, crescand sansele de permanenta, recurenta si facandu-i sa va recomande.
- Acestea ajuta la protejarea mediului.
- Faciliteaza colaborareacu alte companii certificate.
Cum se realizeaza acestea?
Retine ca obtinerea unei certificari ISO necesita investitii nu numai in timp, ci si in efort si bani. Dar va merita intotdeauna.
Costul, ca orice, va depinde de o serie de factori: dimensiunea companiei, complexitatea organizatiei, gestionarea proceselor interne etc. Acestea pot fi intotdeauna reduse daca in acest proces aveti un consultant extern care va ajuta sa urmati in mod corespunzator pasii. Va poate sprijini in documentarea proceselor de productie, implementarea procedurilor corecte, astfel incat standardele de calitate sa fie intotdeauna mentinute. Vezi aici totul despre certificat ISO.
Perioada pentru a realiza acest lucru este, de obicei, o medie de 12 luni si este important sa lucrezi cu specialisti pentru certificare.
Intr-un mod superficial, vom impartasi cei 4 pasi esentiali pentru ca dumneavoastra sau compania dumneavoastra sa obtineti certificarea ISO:
- Trebuie sa va dezvoltati sistemul de management.
- Odata ce exista, trebuie sa-l puna in aplicare.
- Verificati daca sistemul este eficient.
- In cele din urma, va trebui sa-l inregistrati.
Care sunt cele mai utilizate certificari ISO pe scara larga?
- ISO 9001: Sisteme de management al calitatii.
ISO 14001: Sisteme de management de mediu.
- ISO 28001: Sisteme de management al securitatii lantului de aprovizionare.
- ISO 27001: Sisteme de management al securitatii informatiilor.
ISO 20000: It Service Management System.
ISO 22000: Sistemul de management al alimentelor.
- ISO 22301: Managementul continuitatii afacerii.
Sa ne concentram asadar pe tipul de certificari:
ISO 27001 – Securitatea informatiilor. In prezent, este foarte important. Asigurati bune practici si gestionarea corecta a datelor gestionate de afacerea dvs., protejand confidentialitatea, disponibilitatea si integritatea acestora.
ISO 22301 – Continuitatea afacerii. Acest standard ofera un cadru practic pentru stabilirea si executarea unui sistem eficient de management al continuitatii activitatii. Scopul sau este de a proteja o companie de o gama larga de amenintari si perturbari in functionarea sa.
Trecerea la transformarea digitala inseamna, de asemenea, asigurarea calitatii serviciilor.
Daca compania noastra este capabila sa culeaga acea imagine buna de respect si eficienta, este dificil pentru un candidat calificat sa se opuna semnarii pentru personalul nostru.