In prezent, marcile dau raspunsuri cu scopul de a satisface nevoile colective. Iar ambalajul nu este strain de aceasta miscare sociala, economica si de afaceri. Ambalajele trebuie sa urmeze o serie de tendinte pentru a se apropia de consumator.

Companiile care ofera produse de larg consum opereaza intr-un context mai solicitant. De aceea este mai important ca oricand ca consumatorul, nevoile si asteptarile sale sa fie in centrul tuturor deciziilor, inclusiv in cele care ii afecteaza produsele si ambalajul.

Regasiti mai jos cinci tendinte care afecteaza deja in mod semnificativ lumea ambalajelor.

  1. Incetiniti si reconectati-va

Ambalajul se alatura miscarii lente de a se conecta mai direct cu nevoia consumatorului de a opri si a-si redefini parametrii de viata si de consum. Si o face printr-un stil vizual calm, in care simplitatea este cheia, dar fara a pierde capacitatea de a comunica.

Culorile moi, fundalurile pline de culoare, structurile grafice austere cu compozitii concentrate, fonturile constante si un strop de maiestrie sunt alte resurse folosite de aceste pachete in care triumfa cunoscuta vorba “less is more”.

  1. Sfarsitul invechirii

Tot mai multe companii cauta sustenabilitatea prin ambalajele lor, cu scopul de a reduce impactul lor negativ asupra planetei si de a creste gradul de constientizare in randul consumatorilor. Cateva chei de care trebuie sa tineti cont pentru a proiecta ambalaje mai ecologice sunt:

  • Reduceti si optimizati utilizarea materialelor;
  • Prioritizati materialele reciclabile si/sau biodegradabile in functie de tipul de produs;
  • Utilizati cerneala vegetala, cleiuri ecologice sau cutii din carton cu sigilii ecologice: hartie 100% reciclata, fara clor, cu sigilii de certificare care garanteaza managementul responsabil al padurilor si plantatiilor;
  • Realizati ambalaje reutilizabile cu functii suplimentare pentru a le creste durata de viata utila si a le oferi o valoare ecologica.
  1. Integrati digitalul in fizic

Integrarea acestor doua spatii, provocarea omnicanal, este din ce in ce mai importanta pentru marci. Noile obiceiuri de consum si comportamentul utilizatorilor au modificat modelele de cumparare si experienta clientului, cea mai frecventa concluzie fiind faptul ca o experienta de brand incepe online si se termina offline, sau invers.

Aceasta tendinta a generat aparitia “cutiilor metalice pentru pachete” (dulapuri pentru a colecta achizitii online, precum easyboxurile), a dus la renasterea realitatii augmentate si axat pe imbunatatirea experientei post-livrare si a pachetului ca dispozitiv.

  1. Reinterpreteaza luxul

Luxul sustenabil revolutioneaza moda ambalajelor de lux, iar lumea produselor premium se reinventeaza intr-un mod sustenabil. Constienti de schimbarile profunde care au loc la nivel mondial, fara a-si pierde stralucirea si atractivitatea.

Din ce in ce mai multe marci de lux isi schimba ambalajul pentru a-l face mai sustenabil. Fie prin cresterea cantitatii de materiale reciclate care sunt incluse in ambalaj, fie prin crearea de ambalaje compostabile. Toate sub motto-ul “Green is the new black”.

  1. Activismul ajunge la ambalaj

Ambalajul este un element de zi cu zi in viata consumatorilor, asa ca trebuie sa reflecte valorile fiecarei societati si momentul ei istoric in acelasi mod in care este capabil sa comunice mesajele marcii.

Este important sa intelegeti ca societatea s-a schimbat si sa reflectati aceasta diversitate in ambalaj, oferind solutii care se adapteaza stilului dumneavoastra de viata. De altfel, in ultima vreme am vazut cum “Black Lives Matters” a ajuns in supermarketurile marcilor care sustin lupta impotriva rasismului si trebuie sa recunoastem ca ne-a placut si inspirat.