Crăciunul poate fi pentru comercianți ceea ce este sezonul estival pentru sectorul hotelier. Această comparație ia în considerare și restul campaniilor de vânzări care au loc pe tot parcursul anului, deci acesta este momentul potrivit pentru a profita de vânzările care vor avea loc cu aproape 100% certitudine. În orice caz, pe o piață digitală, este esențial să se stabilească o strategie de vânzare și de preț adaptată la posibilitățile oferite de canalele online de vânzări. Crăciunul este unul dintre acele cazuri în care strategia offline nu este echivalentă cu cea online.
Deci, ce ar trebui să faci pentru a-ți pregăti afacerea înainte de sosirea Crăciunului? Rezumăm acest lucru în următorii 4pași, sau opțiuni, care pot fi realizate pentru a optimiza vânzările în timpul sezonului de Crăciun.
1.În cadrul site-ului tău web
Optimizează vânzările asigurându-te că site-ul tău web funcționează perfect sută la sută. Pentru acest lucru, testare este esențială, precum și monitorizarea rezultatelor acțiunilor fiecărui utilizator.
Pe ce ar trebui să te concentrezi? Ușor! Proiectare receptivă pentru mobil și nivelurile de stocuri de produse. În acest sens, pasul esențial este să te pui în locul potențialului tău client și să fii critic atât pentru neajunsurile, cât și pentru punctele forte ale sistemului tău de comerț electronic. Asigură-te că experiența utilizatorului este simplă, fluidă și sigură și că se pot efectua acțiunile dorite de client în orice moment.
Pe de altă parte, fii atent să menții actualizat stocul magazinului tău online. Un instrument de monitorizare a prețurilor te poate ajuta cu o analiză internă și te informează în legătură cu produsele care au cel mai mare rezultat și îi încântă cel mai mult pe clienți.
2.Strategia de stabilire a prețurilor de Crăciun
În timpul campaniei de Crăciun vânzările sunt practic garantate. Cu toate acestea, acest lucru nu înseamnă că nu este momentul potrivit pentru a efectua acțiuni specifice de stabilire a prețurilor pentru a promova, gândind în viitor, popularitatea cumpărăturilor online. Ca întotdeauna, verificarea a ceea ce face concurența cu prețurile lor este un avantaj, iar un soft de monitorizare preturi este ajutorul ideal.
Îți propun două aspecte: pe de o parte, creează oferte specifice pentru produsele foarte solicitate, oferă pachete cadou sau reduceri pentru viitoarele achiziții de Crăciun; pe de altă parte, organizează prețurile într-un mod standardizat (de exemplu, pe baza rotunjirii) pentru a ajuta utilizatorul să găsească darul pe care îl caută. În acest fel, potențialul client va avea o experiență îmbunătățită datorită facilităților oferite de e-commerce. Un exemplu bun? Grupează produsele după valoarea lor maximă: de ex. cadouri de până la 100, 200 de lei etc.
3.Politica de livrare
De Crăciun, toată lumea, utilizatorii și vânzătorii, se grăbesc; cumpărături de ultim moment, cadouri neinspirate, angajamente neonorate etc. Stabilește, de la început, un calendar în care utilizatorul poate vedea clar care sunt termenele de cumpărare pentru ca bunurile lor să ajungă înainte de Ziua Z (sau mai bine zis, Ziua C!).
Vei evita problemele și reclamațiile viitoare, dar mai ales nimeni nu va fi supus dezamăgirii în seara de Crăciun.
4.Comunică cu potențialii clienți
Pregătirea campaniei de Crăciun necesită ore de muncă. Ia în considerare anul precedent și stabilește foarte clar cum vei comunica utilizatorilor acțiunile tale pentru acest sezon al bucuriei.
Mailuri, bannere, SMS-uri … Folosește-te de fiecare mijloc disponibil pentru a comunica utilizatorilor ce campanie bogată îi așteaptă de acest Crăciun. De asemenea, profită de ocazie și oferă vouchere clienților tăi fideli. Echipa ta de marketing ar trebui să lucreze la cote maxime pentru a face din această campanie de Crăciun cea mai de succes a anului.