Proiectarea grafica foloseste compozitii vizuale pentru rezolvarea problemelor si comunicarea ideilor prin tipografie, imagini, culoare si forma. Nu exista nici o modalitate de a face asta, si de aceea exista mai multe tipuri de design grafic, fiecare cu propria sa zona de specializare.
Desi adesea se suprapun, fiecare tip de design grafic necesita un set specific de abilitati si tehnici de proiectare. Multi designeri sunt specializati intr-un singur tip; altii se concentreaza pe un set de tipuri similare.
Dar, deoarece industria cand vine vorba despre proximity in graphic design este in continua schimbare, designerii trebuie sa fie adaptabili, astfel incat sa poata schimba sau adauga specializari pe parcursul carierei lor.
Indiferent daca sunteti un designer aspirant sau cautati servicii de design pentru afacerea dvs., intelegerea tipurilor de design grafic va va ajuta sa gasiti abilitatile potrivite pentru job. In acest articol puteti descoperi doua tipuri de design grafic.
Design grafic cu identitate vizuala
Un brand este o relatie intre o companie sau o organizatie si publicul acesteia. O identitate de brand este modul in care organizatia isi comunica personalitatea, tonul si esenta, precum si amintirile, emotiile si experientele. Designul grafic al identitatii vizuale este exact acela: elementele vizuale ale identitatii marcii care actioneaza ca fata unui brand pentru a comunica acele calitati intangibile prin imagini, forme si culoare.
Designerii specializati in design grafic cu identitate vizuala colaboreaza cu partile interesate ale marcii pentru a crea active precum logo-uri, tipografii, palete de culori si biblioteci de imagini care reprezinta personalitatea unei marci.
Pe langa cartile de vizita standard si stationarele corporative, designerii dezvolta adesea un set de ghiduri vizuale ale marcilor, care descriu cele mai bune practici si ofera exemple de branding vizual aplicat pe diverse suporturi. Aceste orientari ajuta la asigurarea coerentei marcii pe aplicatiile viitoare.
Designul identitatii vizuale este unul dintre cele mai frecvente tipuri de design. Designerii grafici cu identitate vizuala trebuie sa detina o cunoastere generala a tuturor tipurilor de design grafic pentru a crea elemente de design adecvate pe toate suporturile vizuale.
De asemenea, au nevoie de abilitati excelente de comunicare, conceptuale si creative si pasiune pentru cercetarea industriilor, organizatiilor, tendintelor si concurentilor.
Marketing si publicitate grafica
Cand majoritatea oamenilor se gandesc la designul grafic, se gandesc la modele create pentru marketing si publicitate. Companiile depind de eforturile de marketing de succes pentru a utiliza procesul decizional al publicului tinta. Un marketing excelent implica oameni pe baza dorintelor, nevoilor, constientizarii si satisfactiei pe care le au cu privire la un produs, serviciu sau marca. Deoarece oamenii vor gasi intotdeauna continut vizual mai atragator, designul grafic ajuta organizatiile sa promoveze si sa comunice mai eficient.
Designerii de marketing lucreaza cu proprietarii companiei, directorii, managerii sau profesionistii de marketing pentru a crea active pentru strategiile de marketing. S-ar putea sa lucreze singuri sau ca parte a unei echipe interne sau creative.
Proiectantii se pot specializa intr-un anumit tip de suport, sau pot crea o gama larga de garantii pentru tipar, digital si nu numai. Desi in mod traditional centrat pe tiparire, acest tip de design a crescut pentru a include mai multe active digitale, in special pentru utilizarea in marketing de continut si publicitate digitala.
Exemple de design grafic de marketing:
- Carti postale si pliante.
- Anunturi de reviste si ziare.
- Afise, pancarte si panouri publicitare.
- Infografice.
- Brosuri (tiparite si digitale).
- Ecrane de semnalizare si expozitii comerciale.
- Modele de marketing prin e-mail.
- Prezentari PowerPoint.
- Meniuri.
- Anunturi social media, bannere si grafica.
- Anunturi banner si retargeting.
- Imagini pentru site-uri web si bloguri.
Designerii de marketing au nevoie de abilitati excelente de comunicare, de rezolvare a problemelor si de gestionare a timpului.
Pe langa faptul ca sunt competenti in mai multe aplicatii de proiectare grafica, aspect si prezentare, trebuie sa fie familiarizati cu productia pentru mediile de imprimare si online.
Pozitiile la nivel de intrare in acest domeniu sunt o modalitate excelenta pentru noii proiectanti de a invata procesele si de a dobandi abilitati si experienta valoroase.