S-ar putea sa fi aflat deja de show-urile de televiziune care au drept protagonist un sef sub acoperire care ajunge printre angajatii sai pentru a experimenta cum este sa lucrezi pentru propria afacere.

Mai mult decat un show tv, acest rol ar putea fi unul extrem de benefic pentru oricine isi doreste sa aiba o afacere infloritoare si sa o dezvolte tinand seama nu numai de nevoile pe care le au ei pentru propria afacere, ci si de nevoile sau de problemele cu care se confrunta angajatii lor prestand activitatea profesionala zi de zi.

Asadar, atat pentru succesul afacerii, cat si pentru succesul propriilor angajati este esential ca un director executiv sa cunoasca profunzimile rolului tuturor din cadrul companiei pe care o conduce. Aceasta este una dintre principalele modalitati de a cunoaste rolul angajatilor din companie si de a imbunatati experienta de lucru a acestora in vederea obtinerii succesului.

Pune-te in pielea angajatilor tai!

Chiar si avand rolul de sef, incearca sa fii prezent printre angajatii tai, sa fii accesibil pentru acestia pentru a le construi si a le mentine increderea in tine ca sef si in ei ca angajati. Incearca sa lucrezi la ghiseul din fata, pentru ca astfel vei reusi sa intelegi modul in care poti lua cele mai bune decizii si modul in care aceste decizii ii influenteaza pe cei care lucreaza pentru tine.

Chiar daca succesul companiei este mare, continua sa vizitezi locurile unde angajatii isi desfasoara activitatea profesionala, sa interactionezi cu acestia.

Proprietarii de afaceri pot afla in acest fel detalii extrem de valoroase despre compania lor, observand cum functioneaza lucrurile in interior prin ochii celor care tin afacerea in picioare si in miscare zi de zi. Politicile companiei sunt puse in aplicare asa cum ar trebui? Sunt acestea potrivite pentru beneficiul echipei si al companiei?

Care sunt conditiile de munca? Cauta raspunsuri la aceste intrebari si vei deveni dintr-un sef sub acoperire, un sef care isi intelege de fapt afacerea pana in cele mai mici detalii.

Asculta ce au de spus angajatii!

Un avantaj al deghizarii directorilor executivi intr-un simplu angajat este ca devin astfel capabili sa primeasca feedback sincer de la angajatii lor despre companie. Necunoscand ca vorbesc cu sefii lor, angajatii sunt mai directi cu privire la ceea ce inseamna sa lucrezi acolo.

Vestea buna este ca crearea unei culturi a companiei deschise si oneste poate produce aceleasi rezultate si fara machiaj si costum. Este esential sa fie incurajata comunicarea deschisa intre toti angajatii, acestia sa le transmita superiorilor ingrijorarile sau intrebarile pe care le au, indiferent despre ce ar fi vorba.

De asemenea, este ideal sa fie efectuate sondaje printre angajati pentru a le oferi inca o sansa de a fi auziti. Ia in calcul si un sistem anonim de sugestii pentru angajati.

Intreaba-ti echipa cum este sa lucreze pentru companie. Ce le place angajatilor la slujbele pe care le au si ce i-ar ajuta sa isi faca treaba mai bine? Ce schimbari doresc sa fie facute in cadrul companiei?

Intreaba-i, asculta-i, ofera-le feedback si actioneaza. Cand oamenii tai stiu ca sunt auziti, acestia vor dezvolta o conexiune mai profunda cu slujbele lor si cu afacerea ta.

Este o zicala obisnuita: oamenii nu parasesc locurile de munca, ci parasesc managerii. Luna trecuta, un sondaj Accountemps a constatat ca 34% dintre lucratori au renuntat la un loc de munca din cauza unei „relatii tensionate cu un supraveghetor”.

Dar o conducere slaba poate avea un impact negativ asupra unui loc de munca dincolo de retinerea angajatilor – poate reduce angajamentul si poate reduce productivitatea.

Oamenii vor sa stie ca sefilor lor le pasa cu adevarat de ei. Desi exploatarea fortei de munca in cea mai mare masura posibila ar fi fost scopul in era industriala, spune el, organizatiile care au cele mai mari sanse sa reuseasca sunt cele care inteleg ca cultura este un avantaj strategic.

„Daca sefii isi pot construi constiinta de sine, isi vor imbunatati nivelul de constientizare sociala”, spune Meir. „Cu o constientizare sociala imbunatatita, vor fi capabili sa preia nuantele subtile ale demiei”.

La sfarsitul fiecarei intalniri, Meir ca fiecare persoana din companie sa spuna cum se simte in momentul respectiv. Asta i-ar da sefului competenta temperarii emotionale a echipei si el sau ea ar putea sa se adapteze dupa cum este necesar.

In multe cazuri, sefii considera ca, daca pot controla procesele din companie sunt sefi buni, spune Meir. Antidotul? Comunicati clar ceea ce doriti personalului si instruiti-l spre obiectivele comune. Managerii isi pot spori dramatic eficacitatea daca lucreaza la modul in care comunica.

„Comunica, comunica, comunica. Fii vulnerabil. Fii transparent. Acestea sunt elementele increderii, iar increderea este fundamentul unei relatii puternice ”, spune Meir. „Oferiti feedback deseori – nu doar prin evaluari draconice de performanta la sfarsitul anului. Si faceti-o personal – intrebati-va angajatii unde vor sa ajunga in cariera lor si cum ii puteti ajuta. ”