Publicitatea pe site-urile web este doar una dintre numeroasele forme de publicitate online. In cazul publicitatii pe Internet, se pot distinge patru zone brute:
- Publicitate de tip banner (cunoscuta si sub numele de publicitate afisata)
Include acele reclame care sunt afisate pe site-urile comerciale si private sub diferite forme. Acestia redirectioneaza utilizatorul catre un site web al agentului de publicitate atunci cand fac click pe aceasta.
Acestea sunt mediate de agentii mass-media si furnizorii similari; dar le puteti negocia si direct cu operatorii site-ului web. Procedurile de schimb (aplicarea reciproca online) sunt, de asemenea, posibile. Cu toate acestea, utilizatorii sunt expusi la o varietate de reclame zilnic si rareori le atribuie resurse cognitive.
- Publicitate pentru motoarele de cautare
Acest tip de publicitate, pe care Google o numeste anunt AdWords electronic, apare in rezultatele cautarii si arata, de asemenea, ca un rezultat al cautarii (dar marcat ca anunt). Proiectarea publicitatii pentru motoarele de cautare este, prin urmare, predeterminata. Avantajul aici: anuntul este afisat special pentru interogarile de cautare care sunt legate de continutul publicitatii.
- Publicitatea pe retelele de socializare
Facebook poate servi drept exemplu reprezentativ, in care reclamele dintr-un sistem de licitatie concureaza, intre ele pentru pozitionarea efectiva. Modul de facturare este complex, dar usor de gestionat.
- Publicitatea prin e-mail
Acest instrument de marketing a existat din 1998 si poate fi clasificat drept un veteran al publicitatii pe internet si un descendent direct al marketingului postal – totusi, este inca eficient si poate oferi sprijin in construirea relatiei cu clientii.
Directionarea online
Acoperirea exacta a grupului tinta si reducerea simultana a risipei se numara printre principalele obiective ale planificarii mass-media. Un instrument popular pentru operarea publicitatii pe internet in acest context este directionarea online.
Directionarea descrie distributia tintita a publicitatii digitale prin procese automatizate. Site-urile web rezultate sunt produse media individualizate in care utilizatorul este prezentat cu continut identic, dar cu reclame diferite. Scopul acestei metode este urmarirea si colectarea datelor cu caracter personal si, adesea, si transmiterea acestora catre furnizori terti.
In cele din urma, cu toate acestea, este intotdeauna site-ul propriu cel care trebuie sa se asigure ca de pe urma anuntului afacerea va deveni mai productiva. Aceasta este regula generala in marketingul online.
Desi de regula exista modele de anunturi in care se percep costuri de publicitate per comanda in magazine online, exita si modele de anunturi in care contorul creste atunci cand pagina este accesata de cate utilizator (cost per click).
Promovarea online contine o multitudine de optiuni iar noi v-am prezentat aici o mica parte a acestora.
Deoarece sunt multe optiuni, dumneavoastra trebuie sa decideti care sunt cele mai potrivite afacerii dumneavoastra, sau daca aveti nevoie de o firma specializata in promovare online care va poate ajuta mult mai rapid si eficient decat o initiativa proprie.
Trebuie sa aveti in vedere si faptul ca promovarea online poate costa mai mult decat v-ati fi asteptat, in cazul in care metoda de promovare aleasa nu functioneaza si trebuie sa reinvestiti intr-o varianta mai eficienta.