Exista loc mai mult decat suficient in piata pentru cei care au creativitate si indemanare.

Obiectele create manual, fie ca vorbim de produse pentru casa si gradina, imbracaminte si accesorii, ingrijire personala sau alimentare, sunt foarte populare. Ne-am saturat de produsele fabricate in masa, vandute in fel si chip de prea multe magazine. Incepem sa apreciem produsele unicat, cu personalitate, create de maini dibace.

Iar asta inseamna ca un magazin online cu produse handmade poate fi biletul tau catre independenta financiara. E si pacat sa nu profiti de posibilitatile oferite de piata, in ziua de azi, pentru a-ti promova si vinde produsele. Numeroase povesti de succes s-au tesut in jurul unui hobby. Urmatoarea poveste de succes poate fi a ta.

Ce fel de produse handmade vrei sa vinzi?

Pentru a contura o afacere, trebuie sa stii foarte clar ce fel de produse vei oferi clientilor tai. Asadar, ce stii sa creezi cel mai bine?

 Obiectele pentru casa si gradina create manuale isi vor gasi cu siguranta clienti. Vorbim aici de scaune si tabureti, masute de cafea, perne, perdele si draperii, paturi, obiecte de ceramica, tablouri si alte decoratiuni. Orice este util intr-o casa sau poate fi folosit ca decoratiune reprezinta produse cu potential.

Dar produse handmade inseamna si produse alimentare (paste, gemuri), cosmetice (sapunuri, uleiuri esentiale), imbracaminte si accesorii, decoratiuni pentru evenimente. Daca produsele sunt de calitate si le prezinti asa cum trebuie, cu siguranta isi vor gasi loc pe piata.

Fa ce stii si fa-o bine

Ideea de a porni o afacere si un magazin online va genera o doza mare de entuziasm, iar tu vei vrea sa faci cat mai multe.

Incearca sa rezisti tentatiei de a oferi prea multe, din dorinta de a multumi pe toata lumea. Mai bine iti concentrezi atentia si energia pe lucrurile pe care le poti face cel mai bine. Nu este nicio problema sa ai un numar limitat de produse in portofoliu. Pentru a creste eficient un business, ai nevoie de calitate, nu de cantitate.

Clientii tai trebuie sa stie clar ce faci tu si ce le poti oferi. Asa vor reusi sa iti recunoasca brand-ul dintr-o mie.

De asemenea, vor avea incredere ca-si cumpara produse de la cineva care stie ce face. Cand definesti ceea ce faci, va fi mai usor sa-ti identifici clientii, sa faci campanii de marketing eficiente si sa devii designer-ul de renume pentru produse cu un anumit specific.

Investeste timp si efort in cresterea brand-ului propriu

Brand-ul este important chiar si in cazul produselor handmade. Un brand cu o identitate puternica iti va ajuta afacerea. Dar trebuie sa stii ca un brand inseamna mai mult decat un simplu logo. Inseamna cine esti, ce te faci special(a), care este povestea ta si proiectia acestor aspecte in munca pe care o depui.

Iar cand creezi produse de nisa, este mult mai usor sa cresti un brand puternic. Ai doar grija sa fii consecvent(a) in ceea ce priveste detaliile legate de brand. De la pozele pe care le postezi in social media la numele magazinului si descrierile produselor, toate trebuie sa faca parte din aceeasi poveste.

Stabileste preturi corecte de la inceput

Stabilirea preturilor este un aspect deosebit de important, in special in cazul afacerilor bazate pe produse handmade. Trebuie sa iti vinzi produsele, dar, in acelasi timp, sa-ti acoperi cheltuielile si sa faci profit. De aceea, la inceput de drum merita sa petreci timp pentru a gasi preturile corecte. Doar asa vei putea creste un business sanatos.

Ia in calcul cheltuielile (materia prima, ambalaje, timp de executie, bugete de marketing) cand setezi preturile. De asemenea, gandeste-te la eventuale oferte speciale si reduceri de pret. Daca ai deja o marja de profit mica, te vei lupta sa supravietuiesti pe perioada promotiilor.

Creeaza denumiri si descrieri deosebite pentru produsele tale

Foloseste-te de creativitate pentru a compune denumiri si descrieri atractive pentru produsele tale. Dar, in acelasi timp, nu uita sa folosesti cuvinte cheie. Ele vor ajuta motoarele de cautare sa inteleaga despre ce e vorba in magazinul tau online.

De asemenea, vor ajuta oamenii sa te gaseasca mai usor. Asa ca incepe prin a face research. Vezi ce cuvinte cheie sunt cel mai folosite in cazul nisei in care activezi.

Foloseste doar imagini de calitate

Imaginile vand, iar tu trebuie sa ai asta in vedere atunci cand pregatesti magazinul tau online. Produsele tale trebuie sa aiba parte de imagini de calitate, incadrate pe fundaluri corespunzatoare. Imaginile nu doar ca ajuta clientii sa vada despre ce produse e vorba, dar inspira si incredere. Sa nu mai vorbim de impactul pe care il au imaginile in social media.

Daca nu reusesti sa obtii imaginile dorite, ia in considerare colaborarea cu un fotograf profesionist. Acesta poate aranja o sedinta foto pentru produsele tale si sa le puna in cea mai buna lumina.

Fii activ(a) in social media

Afacerea ta trebuie sa fie prezenta in social media daca vrei ca lumea sa afle despre tine. Este indicat sa creezi un cont business pe retelele de social media. Alege retelele unde se afla cei mai multi dintre clientii tai ideali. Aici poti sa iti promovezi noul magazin online.

Stii unde poti sa-ti creezi magazinul online? Platforma Gomag iti ofera toate parghiile necesare, atat pentru magazinul online in sine, cat si pentru promovarea acestuia.

Pe langa asta, ai o multime de aplicatii cate te ajuta sa vinzi, precum InstaApp. Cu ajutorul ei, testimonialele clientilor din Instagram pot fi aduse in magazinul online, transformandu-se intr-o dovada sociala puternica pentru brandul tau.