Atunci cand alegi anvelope noi, este important sa iei in considerare o serie de factori, chiar daca calitatea este principala preocupare. Modul in care iti conduci masina si gradul de intretinere de care au nevoie anvelopele pot afecta durata de viata a acestora, asa ca este important sa cantaresti acesti factori unul fata de celalalt.

Cu toate acestea, atunci cand anvelopele tale incep sa isi arate varsta, este timpul sa iei in considerare alte optiuni. Este posibil sa nu mai poti obtine aceleasi performante de la anvelopele noi ca inainte, dar, trecand la un alt tip de anvelope, vei putea sa iti menti siguranta si sa controlezi la fel de bine vehiculul.

In primul rand, trebuie sa te asiguri ca achizitionezi anvelope care au dimensiunea corecta pentru masina ta. Este posibil ca anvelopele resapate sau cele second-hand sa nu fie adecvate pentru vehiculul tau si ar putea sfarsi prin a provoca mai multe daune decat cele noi.

Apoi, trebuie sa te asiguri ca anvelopele pe care le alegi au fost inspectate corespunzator si sunt in stare buna. Nu este intotdeauna posibil sa iti dai seama daca o anvelopa este noua sau folosita, asa ca este important sa obti o a doua opinie.

In cele din urma, asigura-te ca ai grija de noile anvelope. Evita sa conduci pe ele in conditii meteorologice extreme si asigura-te ca le intreti prin rotirea lor si prin suplimentarea presiunii aerului atunci cand este necesar. Facand aceste lucruri te vei asigura ca anvelopele sunt in stare buna si vor dura mai mult timp.

Din fericire, prin alegerea unor anvelope noi pentru masina ta, iti asumi cel mai mic risc in ceea ce priveste siguranta. Nu va trebui sa te intrebi niciodata cat de folosite au fost deja aceste anvelope, daca resaparea a fost facuta conform normelor si daca te vor lasa in mijlocul drumului intr-o zi. Cu anvelope noi ca acestea, mergi la drum si alege siguranta maxima. Alegand anvelope noi in locul celor uzate, poti ajunge pana la 100.000 de kilometri fara probleme, daca ai grija de masina ta intre timp. Alegand anvelope de calitate inca de la inceput, nu va trebui sa iti faci griji in acest sens in anii urmatori.

Un alt lucru de luat in considerare in cazul anvelopelor noi este faptul ca acestea ofera o tractiune mai buna. Poti opri si frana mai eficient decat in cazul anvelopelor uzate. De asemenea, nu trebuie sa iti asumi riscuri legate de vreme daca circuli pe noroi, zapada sau drumuri umede. Cu anvelope noi, este mai putin probabil ca masina sa derapeze.

Cea mai mare problema cu anvelopele uzate, in afara de lipsa totala de siguranta, este ca acestea isi vor pune amprenta asupra consumului de combustibil. De ce? Pentru ca o anvelopa uzata nu va avea aceeasi banda de rulare pe intreaga suprafata, lucru pe care il vei simti la condus, fiind nevoit sa depui un efort suplimentar la fiecare curba si schimbare de directie.

Dar acest lucru se va resimti si atunci cand vei face plinul, deoarece masina trebuie sa consume mai mult combustibil in acest fel. Alegand anvelope noi pentru masina ta, vei adauga si consumul de combustibil. Dar pentru a obtine eficienta consumului de combustibil al masinii, atunci cand montezi anvelope noi va trebui, de asemenea, sa echilibrezi rotile si sa te asiguri ca acestea sunt umflate corespunzator.

Ce sunt anvelopele de iarna?

Soselele acoperite cu zapada sau cu gheata prezinta frecare la franare si la viraje mai reduse, comparativ cu conditiile uscate. Proprietatile de frecare ale zapezii, in special, sunt o functie de temperatura. La temperaturi sub -7 °C (20 °F), cristalele de zapada sunt mai dure si genereaza mai multa frecare pe masura ce o anvelopa trece peste ele decat in ​​conditii mai calde, cu zapada sau gheata pe suprafata drumului. Cu toate acestea, pe masura ce temperaturile cresc peste -2 °C (28 °F), prezenta apei libere lubrifiaza din ce in ce mai mult zapada sau gheata si diminueaza frecarea anvelopelor. Compusii hidrofili de cauciuc ajuta la crearea frecarii in prezenta apei sau a ghetii.

Multe jurisdictii din Asia, Europa si America de Nord permit sezonier anvelopele de zapada cu crampoane metalice sau ceramice pentru a imbunatati aderenta pe zapada sau gheata. Astfel de anvelope sunt interzise in alte jurisdictii sau in lunile mai calde din cauza daunelor pe care le pot cauza suprafetelor drumurilor. Stifturile metalice sunt fabricate prin incapsularea unui stift dur intr-o baza de material mai moale, uneori numita jacheta. Pinul este adesea fabricat din carbura de tungsten , un material foarte durceramica de inalta performanta.

Baza mai moale este partea care ancoreaza stiftul in cauciucul anvelopei. Pe masura ce anvelopa se uzeaza in timpul utilizarii, baza mai moale se uzeaza astfel incat suprafata sa este aproximativ la acelasi nivel cu cauciucul, in timp ce stiftul dur se uzeaza astfel incat sa continue sa iasa din anvelopa. Stiftul trebuie sa iasa in afara cu cel putin 1 milimetru (0,04 inchi) pentru ca anvelopa sa functioneze corect. Anvelopele de zapada nu elimina derapajul pe gheata si zapada, dar reduc foarte mult riscurile.