Uzura regulata este rareori responsabila pentru un defect al turbocompresorului. In multe cazuri, deteriorarea turbocompresorului se datoreaza unei surse insuficiente de ulei.
Suprafetele portante ale arborelui de legatura intre roata turbinei si roata compresorului sunt lubrifiate permanent cu ulei printr-un circuit integrat.
Daca alimentarea cu ulei a turbocompresorului este afectata, se formeaza rapid o suprafata de rulare a arborelui. Ca urmare, arborele se poate rupe.
Motive pentru alimentarea insuficienta cu ulei: ulei rau, corpuri straine sau combustibil in ulei, un filtru de ulei infundat si, de asemenea, conducte de ulei infundate in motor.
Oprirea unui motor turbo fierbinte ar trebui de asemenea, evitata cu orice pret. Dupa o deplasare lunga la sarcina maxima, partea de evacuare a turbo-ului devine extrem de fierbinte (pana la 1000 ° Celsius).
Dupa oprirea motorului, alimentarea cu ulei si apa de racire a turbocompresorului este de asemenea, intrerupta.
Caldura nu mai este disipata si uleiul fierbinte poate arde in carbon, ceea ce infunda conductele de ulei si apoi afecteaza alimentarea cu ulei. Arderea uleiului in motor este de asemenea, critica. Carbonul petrolier rezultat poate bloca liniile sau se poate aseza pe turbina.
Acest lucru duce la probleme termice, la un dezechilibru al turbinei si, astfel, la lentoarea turbo-ului. Astfel de turbocompresoare murdare pot fi curatate cu spray-uri speciale.
In cazul optim, chiar si fara a demonta turbo, aceasta fiind cea mai ieftina forma de reparare a incarcatorului turbo imaginabila. Un astfel de set de curatare cu turbocompresor ar trebui sa indeparteze murdaria.
Deteriorarea turbocompresorului de la filtrul de particule de funingine
Problemele cu sistemul de evacuare sunt de asemenea, o cauza comuna de deteriorare a turbocompresorului. Motoarele diesel cu filtre de particule de funingine sunt deosebit de sensibile.
Daca filtrul de particule se infunda, de exemplu atunci cand masina este utilizata in principal in traficul de oras, unde filtrul nu poate arde, exista un canal de evacuare care are un efect direct asupra turbinei.
Fortele care actioneaza asupra rotii turbinei pot fi atat de puternice incat arborele primeste o lovitura. Ca urmare, apare un simptom tipic: fluierul turbocompresorului. Zgomotul neobisnuit anunta un arbore de turbocompresor deteriorat.
Fluieratul poate aparea si in etapele initiale ale lipsei de aprovizionare cu combustibil. Daca observati astfel de zgomote pe motorul dvs. turbo, ar trebui sa duceti masina la un atelier cat mai curand posibil si examinat-o pentru a preveni daune grave. Orice deteriorare mecanica a sistemului de evacuare care reduce debitul gazelor de esapament are acelasi efect periculos.
Deteriorarea obiectelor straine
O alta cauza cunoscuta de deteriorare a turbocompresorului este reprezentata de obiectele straine care patrund in sistemul de admisie. Datorita vitezei enorme de rotatie, chiar si cele mai mici particule pot provoca daune. La vehiculele cu kilometrajul mare, rotile compresorului au fost lustruite usor de-a lungul anilor.
In cel mai bun caz, doar puterea motorului este redusa, deoarece roata compresorului scoate mai putin aer in motor. Lamele deteriorate sau rupte de pe roata compresorului provoaca un dezechilibru, care poate duce la o lovitura a arborelui, ceea ce duce adesea la scurgeri in circuitul de ulei. In etapa finala, rotile rotative se macina in carcasa si turbo-ul se dezmembreaza singur.
Rotile compresorului deteriorate pot fi diagnosticate relativ usor, deoarece roata compresorului poate fi examinata cu atentie dupa demontarea liniei de alimentare cu aer. Este mai complicat pe partea de evacuare, unde roata turbinei este vizibila numai dupa ce turbocompresorul a fost demontat complet.
Totusi, aici, de obicei, nu corpurile straine sunt cele care deterioreaza roata turbinei, ci mai degraba piesele motorului, cum ar fi galeria de evacuare. Deteriorarea motorului din cauza ruperii curelei de distributie este de asemenea, o sursa de pericol.
Daca reparatia nu indeparteaza toate particulele de metal care s-au desprins de la supapele sau pistoanele deteriorate, pot aparea daune majore imediat la pornirea motorului, ceea ce paralizeaza motorul din nou.
Exista asadar multe lucruri de spus in ceea ce priveste defectiunile turbo, iar daca va confruntati cu o asemenea problema, fie puteti alege sa cautati turbosuflante second pentru inlocuirea celei defecte, fie alegeti sa reparati turbosuflanta.
De preferat ar fi sa cumparati o turbosuflanta sh pe care sa o montati imediat pe masina, si ulterior sa reparati turbosuflanta defecta, pentru a avea una de schimb in cazul nefericit in care turbosuflanta sh se defecteaza din nou.