Daca in vehiculul tau este instalata o turbosuflanta, atunci in calitate de sofer ar trebui sa stii la ce ar trebui sa acorzi atentie atunci cand manipulezi aceasta componenta extrem de eficienta, dar sensibila.
Ce este o turbosuflanta?
Turbosuflanta: un cuvant magic in dezvoltarea motorului si un sinonim pentru imbunatatirea eficienta a performantei.
Motoarele cu turbosuflante existau deja la inceputul istoriei constructiei de motoare, dar productia in masa si instalarea acestora in vehicule de serie nu au avut loc pana la inceputul anilor 1960 pentru motoarele mari V8 de la Oldsmobile. In zilele noastre, turbosuflantele super-eficiente (unele cu mai multe etape de procesare) pot fi gasite in multe vehicule si contribuie la cresterea performantei si la economisirea combustibilului.
Turbosuflanta permite cresterea performantei sau eficientei motoarelor cu piston. O turbina amplasata in conducta de gaze de esapament actioneaza un compresor situat in fata tractului de admisie.
Acest lucru mareste debitul de aer si reduce munca de aspiratie a pistonului. Aceasta inseamna ca turbosuflantele folosesc energia cinetica a gazelor de esapament generate de motor si, impreuna cu un racitor de aer de incarcare, asigura o presiune de lucru semnificativ mai mare in cilindri.
Intr-un limbaj simplu, aceasta inseamna: o putere mai mare pentru motor, prin utilizarea si conversia energiei gazelor de esapament.
Ce trebuie sa iei in considerare daca vehiculul tau are o turbosuflanta?
Turbosuflantele sunt componente extrem de eficiente. In viata de zi cu zi, ele lucreaza din greu si au nevoie de materialele de operare necesare pentru aceasta. In acelasi timp, acestea trebuie sa functioneze corect.
Ele ating viteza maxima in cateva secunde si trebuie alimentate in mod constant cu ulei, deoarece aceasta lubrifiaza si raceste motorul. Cu toate acestea, acest lucru functioneaza fara probleme cu motoarele calde, deoarece la motoarele reci uleiul este inca prea vascos si sistemul nu este inca complet lubrifiat.
Cu sarcini grele si un motor rece, pot aparea frictiuni si componentele se pot uza mai repede si, in cele din urma, pot duce la deteriorarea turbosuflantei.
- Prima regula: incalzeste motorul
Numai dupa ce motorul a fost incalzit, masina poate fi condusa cu viteze mari. Este mai bine sa nu lasi motorul sa se incalzeasca in timp ce este stationar, deoarece uleiul vascos in legatura cu turatiile mici streseaza turbo-ul intr-un mod similar cu turatiile mari atunci cand motorul este rece. In practica, acest lucru inseamna: Primii kilometri trebuie parcursi intr-un interval de viteza cuprins intre 1.000 si 2.500 de rotatii pe minut.
- A doua regula: unge bine turbosuflanta
Schimbarile regulate de ulei, inclusiv filtrele, sunt de asemenea foarte importante. Deoarece atunci cand se consuma uleiuri, se pot forma depuneri in componentele motorului si pot afecta turbosuflanta. Cand completezi uleiul, trebuie sa urmezi cu strictete instructiunile producatorului si sa utilizezi uleiuri de marca.
Cum observi defecte ale turbosuflantei?
De obicei, turbosuflantele functioneaza fiabil si discret. Cu toate acestea, defectele se pot dezvolta pe o perioada mai lunga de timp si se pot transforma in daune majore.
Primele semne ale defectelor pot fi: fum albastru de la evacuare, putere redusa chiar si la maxima acceleratie si consum crescut de ulei. Daca aceste semne apar pe vehiculul tau, condu imediat la atelierul mecanic.
Aici poti obtine informatii directe despre starea motorului, modelul avariei si posibilele masuri de reparatii.
Daca turbosuflanta este defecta, discutati cu mecanicul despre piese de schimb de calitate. El te poate ajuta sa gasesti turbosuflante Cluj sh, care se potrivesc vehiculului tau si astfel, poti reduce costurile reparatiilor cu mult.